Onze producten

Stichting ODIN ontwikkelt producten voor u om u laagdrempelig inzicht te geven in belangrijke financiële vraagstukken. En om u te helpen eventuele problemen aan te pakken. U vindt de producten links in het menu.

De financiële wereld is voor veel mensen een ondoorzichtige wereld. Met onze producten helpen wij u daar beter en makkelijker inzicht in te krijgen en ook kosten te besparen. Hieronder leest u de zes belangrijkste redenen om onze hulp in te roepen.

1. Provisieverbod
Omdat sinds 2013 een provisieverbod geldt op financieel complexe producten, betaalt u financieel advies nu uit eigen zak. Politiek en brancheorganisaties wilden niet meer dat tussenpersonen via provisie voor hun werk werden beloond door banken en verzekeraars. Met onze producten helpen wij u op deze kosten te besparen.

2. Crisismaatregelen
De gevolgen van alweer de derde economische crisis van deze eeuw zijn zeer ingrijpend. Dat raakt uw inkomen, uw pensioenopbouw, uw woonlasten en uw dagelijkse levensonderhoud. Fiscale- en wetswijzigingen hebben ook invloed op financiële producten die heeft. Omdat alles steeds verandert, moeten uw producten en plannen daar ook steeds op worden aangepast.

3. Steeds meer risico
Of het nu om de zorg gaat, uw pensioen, uw verzekeringen, uw woonlasten of uw werkzekerheid, de grote trend is dat risico's steeds meer bij u komen te liggen. Hoe minder inzicht u heeft in die risico's, hoe groter de kans dat het een keer flink misgaat. Het regelmatig analyseren van uw risico's beschermt u tegen grote verliezen.

4. Winstmaximalisatie
Het is vooral de laatste vijftien jaar duidelijk geworden dat er bij de grote verzekeraars en banken een wereld van verschil zit tussen hun 'feel good' reclames en hun werkelijke dienstverlening. Hoge kosten in producten, tegenwerking bij schadeuitkeringen, winstmaximalisatie voor aandeelhouders en hoge salarissen maken het tot een wereld waarin u alle hulp kunt gebruiken om de juiste keuzes te maken.

5. Onafhankelijkheid
Hoe kunt u er zeker van zijn dat u een onafhankelijk advies krijgt? Heeft u wel een woekerpolis of is uw pensioen wel zo slecht? Stichting ODIN mag geen specifieke producten adviseren of verkopen, daar is een aparte vergunning voor nodig. Dat geeft u de extra zekerheid dat wij geen enkel belang hebben bij een bepaald product of oplossing.

6. Relaties tussen producten
Wie niet goed oplet kan snel oververzekerd zijn. Of een verkeerde balans hebben tussen sparen en lenen. Of een pensioen hebben dat niet aansluit bij de toekomstige woonlasten. Het is heel belangrijk om de relaties tussen diverse planningsgebieden te onderkennen en uw producten daar op af te stemmen. Stichting ODIN helpt u daarbij.

Stichting OdinStichting OdinStichting Odin